Elektroninio verslo modeliai

XXI amžius pasižymi ne tik visuomenės formų pasikeitimui, bet ir naujų ekonomikos formų atsiradimu – tai informacinė ekonomika, elektroninis verslas. Norint sėkmingai diegti ir naudoti naujas informacines technologijas reikalingas e-verslo plėtros modelis, kuriame būtų matoma ne tik esama įmonės išteklių ir gebėjimų padėtis, bet ir planuojama plėtra, e. strategija ir pokyčių valdymo aspektai. Dauguma autorių analizuoja įvairius e. verslo modelius ir jų efektyvumą, tačiau tik į kai kuriuos iš jų įtraukiami esamos padėties ir planuojamos plėtros elementai, kurie mokslinėje literatūroje dažnai nurodomi kaip svarbūs veiksniai, pradedantys sėkmingai įgyvendinti elektroninį verslą.

enteropolio paslaugosKaip teigia UAB Enteropolio paslaugos informacinių technologijų specialistas, šiandieniniame versle tampa aktualūs technologiniai įmonių veiklos organizavimo aspektai, modernios informacijos perdavimo priemonės, dėl kurių taupomi laiko resursai, optimizuojama įmonės veikla, palengvinami informacijos paieškos, perdavimo, saugojimo, apdorojimo ir gavimo procesai. Optimizuojant įmonės veiklą, dera maksimaliai integruoti organizacijos atskirų padalinių ar skyrių atliekamas operacijas į bendrą organizacijos veiklos procesą, įmonių veikloje pasitelkiant informacines technologijas.

Informacinių technologijų naudojimas versle

Nuo informacinių technologijų naudojimo versle pradžios praėjo nedaug metų, tačiau per šį laikotarpį labai apsikeitė ne tik pačios informacinės technologijos, jų kaina ir galimybės, bet ir paskirtis. IT verslo evoliucija pateikiama kaip IT naudojimas nuo paskaitos procesų automatizacijos iki aukštesnio lygio informacinių sistemų.

Lietuvių mokslininkai vertina IT poveikį verslui per ekonomikos ir vadybos teorijas, socialiniu ir psichologiniu aspektais. Ekonomikos požiūriu IT gali būti nagrinėjamos kaip gamybos veiksnys, kuris lengvai pakeičiamas kapitalu ir personalu, o informacijos kaina- darbo kaina. IT versle taikymas gali:

  • Mažinti valdymo išlaidas;
  • Mažinti informacijos gavimo ir analizės išlaidas;
  • Mažinti bendrąsias išlaidas;
  • Leisti vadovui koordinuoti ir kontroliuoti didesnį pavaldinių skaičių.

Elektroninis verslas atsirado JAV ir Japonijoje apie 1995 metus. Jo atsiradimą lėmė technologiniai ir socialiniai veiksniai. Šiuo metu nėra vieno unifikuoto ir visuotinai pripažinto e. verslo apibrėžimo. Vieni elektroninį verslą apibrėžia kaip verslo automatizavimo procesą. Kiti teigia, kad elektroninis verslas yra kritinė konkurencinga strategija, kuri lems perversmą globalioje ekonomikoje. Pagal šią sampratą informacinių technologijų naudojimas įmonės vidinėje ir išorinėje aplinkoje turi optimizuoti veiklą, didinti jos efektyvumą, siekiant konkurencinio pranašumo.

Elektroninio verslo modeliai

Interneto svetainė. Tai gali paprasta interneto svetainė arba BLOG‘as. Ši interneto svetainė dar vadinama portalu generuoja pajamas iš reklamos. Turbūt teko pastebėti, kad populiariausiuose portaluose tiesiog mirga reklamos banerių. Taigi tai yra šios portalo pagrindinės pajamos. Daugelis įmonių naudoją tokią reklamos priemonė – perką reklamos vietą viename ar kitame portale. Jei norite pradėti tokį verslo modelį gali reikti nemažai pastangų, kol galėsite reklama parduoti už pakankamai nemažą sumą. Prie šio tipo verslo modelių galima priskirti ir skelbimų portalus. Dažnai populiarūs skelbimų portalai ima mokestį už skelbimų talpinimą.

Elektroninė parduotuvė – tai tarsi paprastos parduotuvės atitikmuo internete. Klientas gali įsigyti jam reikalingas prekes. Atsiskaitymai už prekes vyksta virtualiais pinigais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *